Dimission for cand.jur. 2019

Den 27. juni slår Aarhus Universitet i samarbejde med Jurrådet dørene op for sommerdimissionen 2019.

17.06.2019 | Camilla Ransborg Kirkegaard

Dato tor 27 jun
Tid 14:00 19:00
Sted AULA (byg. 1412, lok. 129B)

Afleverer du speciale inden for de næste par måneder, eller har du afleveret speciale, men er ikke blevet fejret af instituttet? Så deltag ved sommerdimissionen, og bliv fejret blandt familie og medstuderende.

Selve dimissionen foregår i AULA (byg. 1412, lok. 129B). Da sommerdimissionen afholdes for mere end 150 dimittender, vil der ikke være plads i Aula til alle gæster, hvorfor dimissionen transmitteres live fra Aula, hvor selve dimissionen afvikles, og afspilles i Vandrehallen. Dvs. de gæster som kommer i besiddelse af en billet til Vandrehallen vil sidde i Vandrehallen og se dimissionen på storskærm transmitteret live fra Aula. 

Under dimissionen vil man kunne se frem til taler samt diplomoverrækkelse, når dimittenderne traditionen tro aflægger juristløftet. Efter dimissionen vil der i Vandrehallen (byg. 1412) og Antikmuseet (byg. 1414) blive serveret forskellig drikkelse ad libitum samt kransekage til alle dimittender såvel som gæster, alt imens bløde jazz-toner fylder lokalet.

Billetsalget:
Billetterne sælges i to omgange. I første omgang vil det være muligt for alle dimittender at købe én dimittendbillet samt én gæstebillet til Aula og én gæstebillet til Vandrehallen. => Denne fordeling skyldes at Aula ikke kan rumme alle gæster på grund af det høje antal dimitterende. Denne fordeling sikrer, at alle dimittender har én gæst med plads i Aula, som kan tage billeder af dimittenden under dimissionen. I anden omgang vil der blive solgt eventuelt overskydende billetter.

Første omgang af billetsalget foregår d. 3.-4. og d. 6.-7. juni fra kl. 10-12. Dette billetsalg foregår fysisk i samfundsfaglig kantine, hvor det er muligt at betale med Dankort, kontanter og Mobilepay. 

Anden omgang af billetsalget foregår fra d. 10. juni kl. 09:00 til d. 14. juni kl. 21:00. Dette billetsalg foregår over Billetto, hvor de overskydende billetter sælges efter først til mølle-princippet.

Som følge af de mange dimittender, bliver vi nødt til at fordele receptionen i hhv. Vandrehallen og Antikmuseet. Når der købes billetter vælger man, således også hvor man ønsker at være til receptionen. Det er muligt at opholde sig uden døre ved begge lokationer. Disse billetter uddeles efter først til mølle-princippet, da det er begrænset, hvor mange der kan være i Vandrehallen. 

Billetpriser: 150 kr. for gæster, 100 kr. for dimittenden. 

OBS: Det er tilladt at bytte billetter internt, men ikke tilladt at købe hinandens billetter. Pga. brandreglementet skal individer i alle aldre have billet. Ved billetsalget beder vi om fulde navn til diplomet, en mail-adresse til at kontakte jer ved evt. spørgsmål samt en adresse, hvortil vi kan sende dimissionsbilledet. I bliver desuden bedt om at underskrive en samtykkeerklæring, således at vi under dimissionen kan tage billeder af jer ved diplomoverrækkelsen. 

Vigtig information:
- Selve dimissionen begynder kl. 14 (+ 15 min. - sidste akademiske kvarter på AU)
- Det er ikke muligt at refundere billetter    

Reception